Inlägg


Logistiksektionens mentorskapsprogram

Går du FTL3, SL3, KTS4 eller KTS5 och är intresserad av att skapa en koppling mellan dina pågående studier och ditt framtida arbetsliv? Då borde du söka logistiksektionens mentorskapsprogram!

Programmet syftar till att koppla ihop dig som adept (student) med en mentor (alumn), som både kan agera stöd till dina studier och ge en inblick i hur arbete efter genomförd utbildning kan se ut. Du kommer tillsammans med din mentor själv bestämma på vilket sätt och hur ofta ni vill träffas, dock minst 4 gånger under vårterminen. Vi kommer även hålla en obligatorisk kick-off för alla adepter och alumner i början av vårterminen.

Att vara med i mentorskapsprogrammet VT19 kostar 200:- och är endast tillgängligt för logistiksektionens medlemmar. Är du inte redan medlem? Kontakta ordf@logistiksektionen.se med bifogat kvitto på LinTek-medlemskap.

Länk till anmälan kommer skickas i eventet på lunchen den 14 december, och kommer vara öppen fram till årsskiftet. Studenter kommer matchas med mentorer i den ordning ni anmält er, så se till att anmäla er så fort som möjligt för att säkra en plats!


Vi säger välkomna till en del av den nya styrelsen 2019!

Ny Ordförande är Jonas Berglund KTS2
Ny Vice Ordförande är Richard Hållberg SL2
Ny Studienämndsordförande Alice Neu KTS4
Ny Vice Studienämndsordförande är Ludwig Gardebrand KTS2
Ny projektledare för LOGIN är David Eriksson KTS2


Mingel och Mat

Idag håller Logistiksektionen i Mingel och Mat.
Eventet hade premiär förra året och var väldigt populärt!
Även i år kommer studenter som har anmält sig att träffa och lyssna på alumners berättelser ord eras studietid och nuvarande arbete.

Efter eventet kommer Logistiksektionen att hålla i en pub, kom dit och mingla till stängning!

2018-12-04


Grattis och välkomna till Logistik!

I och med att antagningsbeskedet har kommit hoppas vi att så många som möjligt av er nya studenter har hittat hit. Vi vill passa på att säga grattis och hälsa er välkomna! Har ni frågor kan ni skicka ett meddelande till oss på Facebook annars får ni ha en fortsatt trevlig sommar så ses vi i augusti!


Sök/nominera till Styrelsen 17/18

Vill du vara med och påverka din studietid eller vet någon som skulle göra det bra?
Då är det hög tid att söka/nominera till Logistikstyrelsen 17/18 via länken nedan!

Sök/nominera här!

De aktuella posterna som finns är:

Vice ordförande
Vice Studienämndsordförande
Rekryteringsansvarig
Kassör
Näringsliv- och alumniansvarig
Arbetsmiljöombud
Informations- och marknadsföringsansvarig

För mer info om de olika posterna:
Information om Styrelsen


Var med och påverka!

Berätta vad du tycker om LiU!

Mellan 20 mars och 20 april genomför vi tillsammans med LiU och studentkårerna en stor Studentundersökning. Anledningen är att vi vill ta reda på vad du som student tycker om din arbetsmiljö.

Enkäten innehåller frågor om utbildning, lika villkor för alla studenter, studentinflytande och service men också om praktiska saker som studieplatser och studentkök. Enkäten skickas till din studentmail och kan besvaras via mail, Studentportalen, Lisam eller LiU-appen. Den tar bara tio minuter att fylla i och du kan göra det på vilken enhet du vill.

Läs mer om förbättringar, aktuell svarsfrekvens och studentintervjuer: www.liu.se/su


Sittning: Bon Voyage!

LOGISTIKSEKTIONEN PRESENTERAR: BON VOYAGE – LOGISTIKSITTNINGEN 2017!

Fredagen den 17/2 smäller det, då är det nämligen dags för årets upplaga av Logistiksektionssittningen! Häng med på en världsresa utan dess like, där Trappans stora sal transformeras till en jordglob i miniatyrformat. Följ med på Bon Voyage – en resa till jordens alla hörn och kanter!

Biljetter kommer att säljas tisdag till torsdag under vecka 5 (31a januari – 2a februari) under lunchtid på plan 3 i Täppan. Biljetterna kommer att kosta 200 kronor för sektionsmedlemmar och 250 kronor för övriga medlemmar. Ett märke kommer givetvis ingå för samtliga sittande!

Oavsett om du föredrar att flyga, åka tåg, ro eller simma samlar vi hela vår mäktiga blåa sektion på Trappan den 17e februari för en resa utan dess like. Så packa väskorna och missa inte avgången!

Eftersläpp till 01 efter sittningen, DJ kommer vara på plats för att göra stämningen optimal!

Snabbvarianten!

Tema: Jorden runt
Pris: 200 kr för medlemmar, 250 kr för icke-medlemmar. Märke ingår! (Ypperligt tillfälle att bli sektionsmedlem!)
Plats: Trappan
Tid: 18.30 – 22.00 (insläpp 18.30), eftersläpp från kl. 22.00 till 01.
Inga flaskor, tomma eller fyllda, får packas i väskan!

Varmt välkomna önskar vi i Logistiksektionen!

Klicka här för att komma till Facebook-evenemanget!


Välkomna!

Äntligen är Logistiksektionens nya webbplats igång!

Här bland våra inlägg kommer nyheter att hamna.
Bland annat information om sittningen, framtida pubar och SAFT!

Ni hittar bland annat alla programlogotyper samt sektionslogotypen under genom att kika in under fliken “Sektionen” och klicka sedan på “Dokument”.